lørdag den 7. marts 2020

Havregrød med gulerod og dadler


For tiden er denne morgengrød min favorit. Jeg veksler jævnligt med min morgenmad, modsat min mand, som hver evigt eneste dag spiser den samme müsli, som han har gjort gennem alle de år jeg har kendt ham.
Uanset hvor meget jeg holder af en bestemt type morgenmad, så bliver det simpelthen for kedeligt i længden, at spise det samme hver dag.
Før denne grød, spiste jeg denne kærnemælksyoghurt i en periode, den er også virkelig dejlig og sund. Det er vigtigt for mig, at starte dagen med et sundt måltid, som giver energi og mæthed i flere timer.

Havregrød med gulerod og dalder til 1 pers.

1 håndfuld grovvalsede havregryn
2 bløde dalder, befriet for sten
1 mellemstor gulerod
vand
salt

Topping:
1 smørklat
1/4 æble i små tern + 1 tsk. kokossukker
kokoschips
6 hakkede pecannødder (eller mandler)
hindbær
kanel

Fremgangsmåde:
Hæld havregryn i en lille gryde og fyld vand på, så det netop dækker.
Klip dadler i mindre stykker og riv guleroden. Kog det op, til konsistensen er perfekt. Smag til med salt.

Hæld grøden i en dyb tallerken og placer smørklatten i midten. Læg æblestykker på og drys æblestykkerne med kokossukkeret. Top med kokoschips, pecannødder, hindbær og kanel.
Nyd med et stort glas vand til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar