søndag den 14. april 2019

Cremet kærnemælksyoghurt


Flere af mine følgere på INSTAGRAM har spurgt efter opskriften på denne morgenmad, som er min yndlings for tiden. Jeg er helt vild med den syrlige smag og cremede konsistens.

Den er inspireret af en opskrift fra bogen "Tarme i topform" og som bogens navn antyder, er den rigtig god for maven og mætter i lang tid.
Jeg har ændret lidt på opskriften, siden jeg postede den første gang. 

Cremet kærnemælksyoghurt til 1 pers.

2 dl. Acido (eller kefir)
1/2 avocado
1/2 banan
3 kugler frossen spinat (køb øko.! bladgrønt er noget af det mest sprøjtede, hvis du vælger det konventionelle)
1 spsk. peanutbutter
saft og skal af 1/2 øko. citron

Topping:
6-8 pecannødder
2 spsk. frysetørrede hindbær

Fremgangsmåde:
Blend det hele til en helt glat yoghurt. Top med frysetørrede bær og nødder - nyd! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar