lørdag den 10. september 2022

Pesto Alla Trapanese - Siciliansk pesto med pasta

 
Min gode veninde, Mette har flere gange talt om denne lækre pastaret. Ja vi taler utrolig meget om mad når vi er sammen☺️
I dag skulle der nem mad på bordet, da Mette og jeg har spist frokost på yndlings Restaurant H.O.S - en fødselsdagsgave🇩🇰 til mig fra Mette, så dejligt og betænksomt. 

Jeg havde ikke friske tomater i huset, som man skal bruge iflg. den originale opskrift. Til gengæld havde jeg min yndlings tomatpesto fra køledisken i Rema1000 så den har jeg brugt og skriver derfor opskriften derefter. 

Pesto Alla Trapanese til 2 pers.:

40 g. smuttede mandler
50 g. Peccorino (eller parmesan)
50 g. Pesto Rosso (Rema1000’ s friske er den bedste, ellers Løgismoses, som fås i Netto) 
1 lille håndfuld frisk basilikum
1 lille fed hvidløg
1/2 tsk. sukker 

Tilbehør
200 g. pasta 

Fremgangsmåde
Blend alle ingredienserne til pestoen. 

Kog pastaen ‘al dente’ i saltet vand. Gem 2 dl. af kogevandet. 

Pasta og pesto blandes i en høj pande og kogevandet tilsættes gradvist, til pestoen har en passende cremet konsistens. Varm kun kortvarigt op og smag til med salt og peber. 
Server straks pastaen i dybe tallerkener med et drys peccorino samt friskkværnet peber og evt. basilikumblade. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar