tirsdag den 23. marts 2021

One pot pasta med oksekød

 

One Pot Pasta er dejlig nem, hurtig og lækker mad på dage, hvor madlavningen skal klares på under en halv time. 

Jeg har brugt pasta-reder fra Rema1000 (tørret pasta) som kun tager 4 min. at koge, så i dag gik det ekstra hurtigt. 

Du kan evt. udskifte oksekødet med kyllingebrystfilet i tern (som tilføjes fra start) eller helt udelade kød. 

One Pot Pasta til 4 pers.;

500 g. hakket oksekød

7 dl. dl. kalvefond eller vand

1 stort løg, hakket

2 fed hvidløg, hakket

1 bakke champignoner, i skiver eller kvarte

1 dåse flåede tomater

1 lille bakke cherrytomater

2 store gulerødder

10 store oliven 

1/2 potte frisk basilikum 

1 spsk. tørret oregano

2 spsk. koncentreret tomatpuré 

400 g. pasta-reder

1 dl. piskefløde 

Salt og peber

Fremgangsmåde: 

Brun kødet godt af i en dyb pande. Krydr godt med med salt og peber og evt. lidt chili. Stil det til side. 

Hæld fond/vand i bunden af en rummelig gryde. Hæld alle øvrige ingredienser i, bortset fra kød, fløde og pasta. 

Lad det småsimre i 5-7 min. under låg. 

Tilsæt pasta. Pres det lidt ned i saucen og top med det stegte oksekød. Læg låg på og lad det simre videre i 4 min. ( dette forudsætter at du bruger samme pasta som jeg, som kun skal koge i 4 min. ellers skal pastaen i fra starten) 

Hæld fløde på og smag til med salt og peber. Så er der mad!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar