onsdag den 24. april 2013

Mangokylling


Jeg er i gang med at tømme vores fryser i disse dage. Er bare ikke god til at få det gjort, så nu skal det være. Jeg fandt disse kyllingeoverlår og da jeg samtidig kiggede i køleskabet efter grøntsager som trængte til at blive spist, fandt jeg grønne chilier, en meget moden mango, et bundt forårsløg og en moden banan. Det kom der denne ret ud af, og den blev faktisk ret god synes vi.
Har du svært ved at finde tørret citrongræs og mangopulver, så erstat med andre krydderier, jeg har tilsat dem på "gefühl" men næsten alle krydderier går godt i spænd med kokosmælk.

Mangokylling:

6 kyllingeoverlår, befriet for skind
1 moden mango, i strimler
1 banan, skåret i mønter
2 grønne chilier, befriet for kerner og hakket
1 bundt forårsløg, i skrå skiver
1 spsk. friskrevet ingefær
1 fed hvidløg, revet
1 dåse kokosmælk
2 spsk. mangochutney
2 spsk. mangopulver
1 tsk. stødt spidskommen
1 tsk. tørret citrongræs
1 spsk. salt
peber

Træk skindet af kyllingelårene, brug en saks hvis det sidder godt fast, men det er normalt ret nemt at trække af. Læg lårene i et ovnfast fad og fordel mango, forårsløg, chili og banan over.
Hæld kokosmælken op i en skål. Rør mangochutney, krydderier, hvidløg og ingefær i og hæld det i fadet til kyllingen.
Giv det ca. 1 time i ovnen ved 190 grader.
















Server med ris eller fuldkornsnudler som vi fik:







Ingen kommentarer:

Send en kommentar