onsdag den 25. april 2012

Vaniljesyltede nødder og rosiner


Disse nødder i lækker vaniljesirup, har jeg for år tilbage fået serveret hos min tante Lise, og de smager SÅ godt, at jeg er nødt til at dele opskriften med jer.

De er perfekte til ost, som topping på skyr, eller som det søde indslag i en salat.

Vaniljesyltede nødder og rosiner:
100 g. pecannødder
100 g. rosiner
1 vaniljestang
50 ml. snaps (bare rolig, det kommer ikke til at smage af snaps!)
1 dl. rørsukker
1,5 dl. vand

Skrab vaniljekornene ud af vanillestangen. Kom alle ingredienserne (incl. den tomme vaniljestang) i en lille gryde og kog det under låg ved svag varme i ca. 30 min.
Tag låget af og kog videre i 15 min., til siruppen er tyknet lidt.
Køl af og hæld på atamonskyllede patentglas og opbevar i køleskab.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar