tirsdag den 24. april 2012

Lises lækre knækbrød



Denne opskrift har jeg fået af min Tante Lise, knækbrødene er super lækre.
Du kan evt. tilsætte 2 spsk. tørret rosmarin, det giver en skøn smag.

1 dl. af flg.:

solsikkekerner
madolie
græskarkerner
sesamfrø
hørfrø
havregryn eller speltflager
hvedemel.

2 dl. af flg.:
vand
rugmel

1 tsk. salt.
Evt. 2 spsk. chiafrø. / evt. 2 spsk. rosmarin.

Bland de tørre dele først og tilsæt vand og olie (jeg bruger solsikke- eller olivenolie)
Del dejen i tre dele. Rul hver portion ud ml. 2 stykker bagepapir, så tyndt du kan. 
Husk at ridse dejen op før de går i ovnen, jeg bruger et pizzahjul, men en skarp kniv kan også fint bruges.

Drys med ønsket drys og bag de tre plader v. 180 g. varmluft I ca. 25-30 min. eller til de er pænt brune, men ikke brændte !

Afkøl på rist og opbevar i dåse, så holder de sig sprøde længe, men det bliver næppe aktuelt, for de er nok spist på et par dage ; )

Ingen kommentarer:

Send en kommentar