onsdag den 25. april 2012

Panini med avocado, pesto og mozzarella a´la Joe and The Juice


Jeg elsker sandwich´ene på Joe and The Juice, og disse panini er stærk inspirerede deraf.
De kan varieres efter smag, men herunder er fire forslag til hvad du kan fylde i.

Jeg har ingen panini-toaster, jeg bruger min grillpande og et grydelåg til at presse paninierne flade, det fungerer perfekt.

Avocado-panini:
Rugklappere (dem fra Schulstad er bedst synes jeg)
Grøn pesto - Løgismoses Pesto Verde, findes på køl i Netto eller hjemmelavet pesto
Tomater
Avocado
Mozzarella
Frisk basilikum

Kyllinge-panini:
Rugklappere
Pesto Rosso fra Løgismose (rød pesto) findes på køl i Netto
Kogt eller stegt kylling i mindre stykker
Tomater
Pinjekerner
Parmesanost i tynde skiver
Evt. stegt bacon

Parmaskinke-panini:
Rugklappere
Parmaskinke
Grøn pesto - Løgismoses Pesto Verde, findes på køl i Netto
Tomater
Mozzarella
Frisk basilikum

Spicy tun-panini:
1 dåse tun i olie, god drænet!
1 spsk. god mayonnaise, evt. Hellmanns
1 tsk. sambal oelek (chili paste)
Rør tun mayo og sambal oelek sammen. Smag til med friskkværnet peber.

Fremgangsmåde:
Rugklappere smøres med pesto på bund og top, læg avocadoskiver, mozzarella i skiver, tomater samt basilikumblade på og læg låg på.
Samme fremgangsmåde med de andre varianter!

Varm en grillpande godt op, hæld lidt olie på (bare lidt) og læg paninien på og hold den i pres med et fladt grydelåg.
Den skal kun have et par minutter, hvis panden er godt varm. Vend den og giv den samme tur på den anden side.

NYD!

Her kan du følge mig på Facebook og få de nyeste opskrifter først samt lidt glimt fra mit liv :-)

2 kommentarer:

  1. Which rye bread do you use/ do you have the recipe?

    SvarSlet
    Svar
    1. I use ‘Rugklapper’ fra Schulstad Bread og Paagen sandwichbread 😊

      Slet