tirsdag den 14. maj 2024

Havtaskekæber med cremet pasta

 

Indlægget indeholder reklamelinks!

Havtaskekæber er er nyt bekendskab for mig. I mit samarbejde med Nordfra.com får jeg mulighed for at smage forskellige fisk og det er virkelig dejligt og spændende. 

Havtaskekæber smager mildt af ‘hvid fisk’ og har konsistens som blæksprutte, synes jeg. 

Husk at fjerne hinden, på den side hvor skindet har siddet. Den kan nemt trækkes af. Jeg kogte mine hinder til hunden, det blev den lykkelig for. 

Panerede havtaskekæber med cremet pasta til 4 pers.:

8 havtaskekæber Købes her!

2 æg

1/2 pose pankorasp

Salt & peber 

Cremet pasta:

1 bundt grønne asparges, i mindre stykker

2 fed hvidløg, hakket fint

Smør & olivenolie

400 g. tynd spaghetti

3 dl. vand + 1/2 hønsebouillonterning 

4 dl. piskefløde 

1 æg

Tørret oregano & sort peber

Fremgangsmåde:

Havtaskekæberne optøs og hinderne trækkes af. 

Pisk æggene sammen med salt og peber. Vend fisken i æg og så i pankorasp. 

Sæt spaghettien til at koge. Kog den så den har ‘bid’

Imens spaghettien koger, steges havtaskekæberne i en blanding af smør og olivenolie. De skal kun stege 2 min. på hver side. Tag dem fra panden og læg dem på køkkenrulle. 

Pastaen dryppes af i en sigte og overbruses med koldt vand. 

I en rummelig pande blankes hvidløg af i smør & olivenolie. De grønne asparges tilsættes. Steg dem i et par minutter og tilsæt hønsefond. Lad fonden reducere til det halve.

I en skål piskes fløde og 1 æg sammen. Hæld blandingen på panden til aspargesene sammen med den kogte pasta. Lad det varme igennem men pas på, at det ikke kommer til at koge, så vil ægget gøre saucen ‘grynet’.

Server pastaen i dybe tallerkener med et drys oregano samt groft sort peber. 

Læg fisken ved. 

Nyd med det samme. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar