søndag den 16. december 2018

Julede Rocky Road´s med marcipan og chokolademandler




Disse rocky road´s er seriøst de bedste jeg nogensinde har smagt. 
Jeg har åbnet køleskabet adskillige gange, siden jeg lavede dem i går, for at snacke, de er virkelig uimodståelige.

kombinationen med marcipan, knasende chokolademandler og i min udgave her, også frugt-flæsk er bare perfekt efter min smag. 
Jeg kunne forestille mig, at lidt knuste bismarck-stokke også ville være utrolig lækkert i denne konfekt, det vil jeg i hvert fald prøve næste gang jeg laver dem.

Rocky Road´s med marcipan til ca. 10 pers:
300 g. chokolade -lys eller mørk efter eget valg, jeg har brugt callebaut 57,7 %
100 g. konge- eller dronningemandler fra Toms
50 g. delight nødder fra Toms (de lilla)
120 g. marcipan 
40 g. små skumfiduser
10 stykker frugt-flæsk i forskellige farver (evt. fra Spangsberg)
12 dumlekarameller

1 form på ca. 24x12 cm.
bagepapir

Fremgangsmåde:
Smelt chokoladen over vandbad eller i chokoladesmelter.

Skær marcipanen i små firkanter, skær hver dumlekaramel i 3 dele, halvér frugt-flæsken.

For en lille beholder/form med bagepapir og læg skumfiduser, mandler, frugtflæsk og marcipan blandet sammen i formen. Du kan også bruge en silikoneform, så behøver du ikke bruge bagepapir. 
Hæld den smeltede chokolade over og bank formen nogle gang mod bordpladen, så chokoladen kan trænge ned mod bunden. Glat evt. overfladen med en ske.

Sæt formen på køl i et par timer. Skær rocky road´s i mundrette stykker. Jeg har med tiden opdaget, at de smager bedst, hvis de opbevares ved stuetemperatur i en lufttæt beholder. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar