søndag den 19. oktober 2014

Minestronesuppe


Inspirationen til denne dejlige minestrone, har jeg fundet i en Lone Kjær opskrift.
Jeg har dog ændret lidt på ingredienserne. Suppen er propfyldt med gode grøntsager og dejlig mættende.
Jeg har brugt tørre hestebønner til opskriften, da jeg havde nogle i skuffen. Hvis du vælger den løsning, skal bønnerne udblødes i vand i min. 12 timer og derefter koges i 1 time.

Minestronesuppe til 4 personer:

4 stængler bladselleri i tynde skiver
2 store gulerødder i tern
1 squash i små tern
1 stort løg, hakket
2 fed hvidløg, presset
1 dåse hestebønner
1/2 dl. æbleeddike
2 ds. hakkede tomater
6 dl. bouillon
2 laurbærblade
2 dl. grove suppehorn
125 g. bacon i tern
1 tsk. sukker
salt og peber
persille til drys

Steg bacon gyldent på en pande. Læg den på fedtsugende papir.

Steg løg og hvidløg i et par minutter, tilsæt squash, bladselleri og gulerødder. Hæld eddike ved, derefter bouillon, laurbærblade og de hakkede tomater. Læg låg på gryden og lad suppen simre i ca. 20 min.

Kog imens pastaen.

Tilsæt hestebønner og pasta til suppen. Smag til med sukker, salt og peber og drys det stegte bacon ud over suppen. Server med et drys hakket persille og evt. lidt godt brød.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar