fredag den 10. oktober 2014

Biscotti med mange mandler


Vores 4 årige søn elsker biscotti kager. Vi havde indtil i går, ikke prøvet at lave dem selv.
Da jeg hentede junior fra børnehaven, blev vi enige om, at nu skulle vi prøve at lave vores egne biscotti´er, og det er bestemt ikke sidste gang, da de er nemme og hurtige at fremtrylle.
Jeg har forsøgt at lave en ikke alt for sød kage, sådan kan vi bedst lide dem.

Biscotti ca. 36 stk.

170 g. hele mandler (skal ikke smuttes)
190 g. sukker
2 hele æg
1 æggeblomme
250 g. mel
revet skal af en øko. citron
1 tsk. kardemomme
1/2 tsk. bagepulver
1 nip fint salt

Bag mandlerne i 8 min. i ovnen ved 180 grader. Afkøl dem til de kun er en smule lune.

Pisk æg og sukker godt sammen, tilsæt kardemomme, salt og citronskal. Sigt mel og pagepulver i æggemassen. Tilsæt mandler og vend det godt sammen.

Del dejen i to dele. Rul to stænger i bagepladens længde, og pres dem flade så de bliver ca. 6 cm. brede.


Bag dem ved 180 grader i ca. 15 min. eller indtil de er næsten færdigbagte, men ikke har taget farve.


Skær kagerne ud i skrå snit.


Læg dem tilbage på bagepladen og bag dem færdige i ca. 10-15 min.

Opbevar dem i en tætsluttende kagedåse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar