søndag den 15. oktober 2023

Luksus hindbærsnitter


Disse hindbærsnitter er en fusion mellem den klassiske hindbærsnitte & en bærcrumble. 

Da vi fik dem her til aften sagde min mand; jeg kunne godt tænke mig lidt creme fraiche på toppen, og det kan man jo sagtens toppe dem med, hvis man har lyst. 

Luksus hindbærsnitter 8 store:

Mørdej:

125 g. blødt smør

50 g. sukker

1 spsk. vaniljesukker

1 nip salt

175 g. hvedemel

Fyld:

240 g. hindbærmarmelade 

1 lille bakke hindbær

50 g. groftrevet marcipan

Crumble:

50 g. koldt smør

50 g. sukker

50 g. mel

1 spsk. vaniljesukker

40 g. grovvalsede havregryn 

Topping:

80 g. hvid chokolade

Frysetørrede hindbær 

Fremgangsmåde:

Mørdejen samles: alle ingredienserne hældes i en skål, og massen trykkes sammen. Endelig ikke håndter den for længe, den skal blot samles. 

Tryk dejen ud i en form på 25x20 cm. foret med bagepapir. 

Bag bunden ved 180 grader i 15 min. til den er let gylden. 

Tag den ud af ovnen og smør hindbærmarmelade på. Del de friske hindbær i halve og læg dem ovenpå marmeladen. 

Riv marcipanen over hindbærrene


Nu laver du crumble:

Hæld alle de tørre ingredienser i en skål og tilsæt det kolde smør, som smuldres ind i. 

Fordel crunblen over bunden og alt den tilbage i ovnen (stadig 180 grader) og bag den færdig i ca. 25 min. 

Afkøl og dekorer med smeltet hvid chokolade og drys med frysetørrede hindbær. Skær i passende stykker. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar