lørdag den 28. maj 2022

Rosmarin & Gin Grapefrugtcocktail

 





Sidste nytårsaften fik vi denne velkomstdrink, som min gode venindes mand, Esben havde lavet til os. 

Jeg ELSKER rosmarin! Og nok af samme grund, var det kærlighed ved første sip, da jeg smagte denne cocktail. 

Jeg ved ikke hvor Esben havde fundet opskriften, men ved at google fandt jeg frem til denne Rosemary-cocktail som jeg har ladet mig inspirere af. 

Siruppen er der rigeligt af og du kan gemme det i et skoldet glas og opbevare det på køl, hvor det kan holde sig længe. 

Rosmarin & Gin Grapefrugtcocktail til 2 pers.:

Rosmarinsirup:

240 g. sukker

2,5 dl. vand

8 sorte peberkorn

6 g. friske rosmarinstængler 

Øvrigt til cocktails’ene:

8 cl. gin

16 cl. frisk rødgrapefrugtsaft (fra ca. 2 røde grapefrugter)

5 cl. rosmarinsirup 

Isterninger

Pynt: 2 stængler frisk rosmarin + friske skiver grapefrugt. 

Fremgangsmåde:

Kog sukker, vand, rosmarin og sorte peberkorn op i en lille gryde, indtil sukkeret er smeltet. Afkøl. 

Lav gerne siruppen dagen før den skal bruges og lad den trække på køl, før du sier rosmarin og peber fra. 

Opbevar den i et skoldet glas på køl. 

Hæld alle ingredienserne i en shaker med 6 isterninger og ryst godt. 

Fyld 2 drinksglas halvt med is og sigt indholdet fra shakeren ligeligt deri. 

Pynt med en lille skive grape samt en kvist rosmarin. Nyd!  



Ingen kommentarer:

Send en kommentar