fredag den 20. november 2015

Lækker sprød glutenfri tærtedej


I går eksperimenterede jeg lidt med en glutenfri tærtedej. Det kom der et rigtig fint resultat ud af. Bunden blev dejlig sprød, og faktisk bedre end en dej-bund, synes jeg.


1 tærtedej:

3/4 dl. olivenolie
75 g. rismel
2 spsk. loppefrøskaller
50 g. mandelmel (eller blendede mandler)
1 æg
1/2 tsk. salt

Bland alle ingredienserne godt sammen.

Smør en tærteform med olivenolie. Tag en frysepose egnet til madvarer, på hånden, og pres dejen ud i formen.

Jeg brugte en springform, da jeg var i tvivl om, om fyldet kunne være i en tærteform.

Bag bunden ved 200 grader i 10 minutter.

Top med det fyld du foretrækker. og bag tærten færdig.
Jeg lavede tomattærte fra denne opskrift den er super lækker og provence agtig. Jeg serverede en kålsalat til.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar