onsdag den 2. september 2015

Smoothiebowl med banan, avocado og chokolade


I bloggerland har jeg de seneste måneder set flere og flere af disse smoothiebowls, i mange forskellige versioner. Så jeg har glædet mig til, at lave min egen version med mine yndlingsingredienser.
Mange af disse smoothiebowls er lavet på yoghurt med blendet frugt og proteinpulver, men jeg har lavet en gluten- og mælkefri version, på banan, avocado, havregryn og kakao.
Den blev rigtig vellykket synes jeg, den smager rigtig syndigt selvom den er sund, og holder mig mæt indtil ved middagstid.

Smoothiebowl til 1 person:

1 frossen banan
1/2 avocado
1 dl. havregryn
1 dl. rismælk
1 stor spsk. kakao
1 spsk. cashewnøddesmør (eller peanutbutter)
1 nip salt

Topping: kokosmel, chiafrø, mandler og frisk frugt.

Skær den frosne banan i mindre stykker og blend den med de øvrige ingredienser til massen er nogenlunde glat.

Anret i en skål og top med frugt og den topping du bedst kan lide - lidt hakket 70 % chokolade vil også klæde den rigtig godt :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar