lørdag den 19. marts 2022

Rødgrød med müsli & skyr

 

Jeg eksperimenterer en del i sund og mættende morgenmad. Jeg varierer min morgenmad fra uge til uge, modsat min mand og søn, som altid spiser hhv. müsli & havregrød. 

Det ville simpelthen kede mig at spise det samme dag ud og dag ind, mine sanser kræver variation og nye smage. 

Nyeste skud på stammen er denne morgengrød med røde bær. Den smager som dessert, men er sund og mættende, ikke værst vel? 

Portionen er på lige knap 400 kcal. 

Rødgrød med müsli & skyr til 1 pers.:

150 g. skovbær fra frost

2 tsk. rørsukker

1 dl. müsli

2 spsk. skyr (evt. med rabarber)

10 g. 70% chokolade, hakket 

4 mandler, hakkede 

Fremgangsmåde:

Bærende koges op med sukker i en lille gryde. 

Tag gryden fra varmen og rør müsli i. 

Server med skyr, chokolade og mandler på toppen. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar