søndag den 21. maj 2017

Aspargesfrokosten arrangeret af "SPIS Odense"

Her ovenover min tallerken til Spis Odense´s aspargesfrokost i farvergaarden 2017.

D. 13. maj 2017 deltog min gode veninde - og partner in food - Mette og jeg ved aspargesfrokosten i Farvergaarden i Odense.

Arrangementet er et samarbejde mellem Spis Odense og en række gode fynske restauranter, i år deltog følgende:

Restaurant No. 61
Restaurant Pasfall
Kok & Vin
Goma
The Balcony
Bryggeriet Flakhaven
Skovbakken Restaurant Odense Zoo
Brasserie Svanen
Hotel Hesselet
Restaurant Marie Louise
Restaurant Under Lindetræet
Restaurant Fynboen
Restaurant Bacchus
Mmoks
Styrbæks
Sæson Spisested
Burger Anarchy
Kong Volmer
Restaurant Teglværksskoven
Gastroteket.

Frokosten blev åbnet af Borgmester Peter Rahbæk Juel samt direktør fra SPIS Odense, Tine Gudrun Petersen. Tine lægger et imponerende stykke arbejde i arrangementet hvert år.

Frokosten foregår stående ved langborde i Farvergaarden og her får man serveret en tallerken fra en tilfældig restaurant. På samtlige elementer på tallerkenen indgår dejlige fynske asparges, leveret af Torup Bakkegaard ved Assens.

Jeg var så heldig at få en tallerken fra Restaurant Fynboen, som bestod af:

*Syrlig grøn asparges i "jord" på rørt laks og urter

*Aspargessymfoni med knas, cremet tomat & basilukum

*Hvid aspargespanacotta med nye jordbær og rabarber

En virkelig, virkelig lækker tallerken og tilmed smukt anrettet (se tallerken ovenover) Den hvide aspargespanacotta overraskede mig, aspargessmagen klædte den søde dessert så fint.

Jeg nåede langt fra at se alle anretningerne, som blev langet over bordene i høj fart, men fik da lige et par billeder af min medspisers samt nabos tallerkener:

Her Mettes tallerken fra "Under Lindetræet" som hun var ganske godt tilfreds med.

Her tallerken fra Mmoks.

Der var meget forskel på hvor meget der var på de forskellige tallerkener. Det synes jeg at man bør afstemme med restauranterne næste år.
Jeg var heldig at få en tallerken med tre små serveringer, men en kvinde som stod tæt på mig fik kun to asparges rullet i noget crunch. Jeg ved ikke fra hvilken restaurant den servering kom, men hun så slemt skuffet ud, og det forstår jeg godt.

Til maden kunne man mæske sig i øl fra disse fynske bryggerier:

Stensbogaard Bryghus
Indslev Bryggeri
Ørbæk bryggeri
Undercover Brewing Co.
Ø-Bryg
Midtfyns Bryghus
Refsvindinge Bryggeri
Albani.

Hverken Mette eller jeg kan lide øl, så vi håber at der vil være dejlig fynsk æble- eller kirsebærsaft til næste års frokost, som vi helt sikkert skal deltage i igen :-) Vi glæder os allerede!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar