mandag den 24. marts 2014

Tapas på Bar Snik Snak


I sidste uge så jeg et opslag på Bar Snik Snak´s facebookside om frokosttapas ad libitum til 89,- kr. pr. person.
Jeg kender i forvejen deres tapas, som jeg flere gange har nydt i selskab med veninder, dog i en lidt anden form, hvor man betaler pr. tapas. Så jeg tænkte, at min mand skulle introduceres for stedet. 

Vi gæstede så baren torsdag middag i sidste uge, sammen med vores 4 årige søn. 
Vi blev som altid taget godt imod, af det nærværende personale og fik præsenteret buffeten. 

Udvalget af tapas varierer fra dag til dag. I torsdags kunne vi nyde disse herligheder:

rimmet laks på ristet rugbrød med sennepsmayo
stegt unghanebryst
bagt fennikel i parma-svøb
små stegte kartofler med den lækreste estragon-aioli
små ristede brød med artiskokcreme med parmesan
ricottacreme på små ristede brød
små søde pebre med tunfyld
små bruchetta med basilikumspesto, bagt peberfrugt og parmesan
stærk salami med grønne oliven
små toasts med gorgonzolacreme
små skåle med salat, indeholdende; artiskokhjerter, edamamebønner, parmesanflager og olieeddike dressing
friskbagt brød -lyst og groft
oliven og hvidløg i marinade
Grillede aubergineruller med ricottafyld

Alt friskt og veltilberedt, og der bliver fyldt op hele tiden.

Herunder et lidt mørkt foto af buffeten (de lune retter var linet op på baren)


Jesper, som er bestyrer af stedet, serverede et glas hvidvin for mig, som passede til min smag, han er også ganske dygtig til at lave lækre cocktails, har jeg erfaret fra mine natlige besøg på baren.
Min mand fik en stor fadøl og vores søn fik en lille cola.

Vi kom alt i alt til at betale kr. 325,- for frokost samt drikkevarer for os tre. Det skal hertil siges, at vi ikke blev bonnet for vores søns mad, tjeneren havde vist observeret at han ikke rigtig havde lyst til at spise andet end en smule brød. Det synes jeg er et sympatisk træk fra restaurantens side!

Jeg synes at man får meget god tapas for pengene, men jeg savnede personligt et lille sødt punktum, evt. i form af små bidder brownies eller lign. 

Jeg skal helt sikkert besøge Bar Snik Snak igen meget snart, men næste gang bliver det i selskab af en veninde, for min mand synes det var lige lovligt feminint at spise tapas, og repræsentationen af kvinder var da også størst i restauranten.

Frokostapas-buffeten serveres alle åbningsdage fra kl. 12-15

Kontaktoplysninger:

Bar Snik Snak
Jernbanegade 14
5000 Odense C.
tlf. 66115711

Ingen kommentarer:

Send en kommentar