fredag den 31. juli 2015

Bananmuffins med kokos og chokolade


Jeg postede forleden, opskriften på min yndlingsbanankage på min facebookside og på bare et døgn, havde kagen haft over 5000 visninger.
Det er også en super lækker kage, og da det er alt for længe siden, jeg sidst har bagt den, besluttede jeg mig for, at bage kagen til vores dagstur til kolonihaven.
Vores køkken er delvist pakket ned p.t. grundet vandskade, så jeg havde ikke mine bageforme ved hånden. Derfor blev kagen til muffins, hvilket fungerede rigtig fint.
Jeg havde dog ikke tid til at overtrække med smeltet chokolade, så chokoladen blev hakket og kom i dejen, Lidt kanel blev også tilsat, og hvedemelet blev udskiftet med sigtet spelt, med rigtig fint resultat.


8 store bananmuffins:

3 æg
1 dl. rørsukker
2 modne bananer, mosede
75 g. stuetempereret smør
1 spsk. vaniljesukker
1,5 tsk. bagepulver
1,5 tsk. kanel
30 g. kokosmel
100 g. sigtet speltmel (eller hvedemel)
1 nip salt.
70 g. grofthakket 70 % chokolade.

Rør æg og sukker lyst. Tilsæt bananmosen og smør, rør godt.
Sigt mel, bagepulver, kanel og vaniljesukker i dejen. tilsæt kokosmel, chokolade og salt og vend til sidst melet i.

Fyld dejen i muffinsforme og bag kagerne midt i en 175 grader varm ovn i ca 30 min. eller indtil en kødnål kommer ren op, når du stikker den i midten.

Drys evt. kagerne med flormelis, eller overtræk dem med smeltet chokolade.

Et stemningsbillede fra kolonihaven.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar