torsdag den 18. juli 2013

Kartoffelsalat med kylling og kapersvinaigrette


Lækker salat, velegnet til tøsefrokost, som tilbehør til grillmad, undlad blot kyllingen, eller som fyld i pitabrød eller tortillawraps.
Opskriften er udviklet af min yndlingsmadskribent Lone Kjær. Jeg har (for en gangs skyld) fulgt opskriften til punkt og prikke, men har dog doblet dressingen op, da jeg syntes der var for lidt til at det kunne marinere det hele.

Til 4 pers.;

600 g. nye kartofler
1 spidskål
1,5 tsk. salt
2 tsk. sukker
1 bundt grønne asparges
2 kyllingebrystfileter
1 bundt dild
1 bakke karse

Kapersviniagrette:
6 spsk. olivenolie
2 spsk. æbleeddike
2 tsk. grovkornet sennep
1 spsk. flydende honning
4 spsk. hakkede kapers
Røres sammen.

Tilbehør: Groft brød

Skrub kartoflerne og kog dem netop møre.

Kog kyllingebrystfileterne i bouillon eller vand i ca. 15 min. Lad dem afkøle. Riv kødet i strimler.

Snit kålen fint, drys den med sukker og salt og lad det trække i ca. 10 min.
Kram kålen godt og læg den i en skål.

Knæk den nederste træede ende af aspargsene og damp dem i 2 min. Hæld koldt vand over dem og skær dem i mindre stykker.

Vend kylling, asparges og kartofler sammen med kålen.
Klip karsen over skålen og tilsæt skyllet og hakket dild.

Hæld vinaigretten over salaten og vend det godt rundt.

Server med groft brød.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar