lørdag den 6. maj 2017

Gorms Pizza i Odense


I denne uge åbnede Gorms Pizza i Odense, med bedste og hyggeligste beliggenhed på Amfipladsen i Brandts. 
Jeg havde - i min egenskab som madblogger - fået en invitation til pre-opening i mandags, men da jeg på daværende tidspunkt befandt mig i Italien, havde jeg i stedet booket bord til familien straks efter vores hjemkomst i torsdags. 
Jeg vidste på forhånd intet om Gorms, har aldrig spist på de københavnske filialer, men har hørt deres pizzaer rost til skyerne, så jeg var meget spændt ved vores første besøg!

Vi ankom til vores reserverede bord i torsdags kl. 17.30 og allerede på dette tidspunkt, her på 2. officielle åbningsdag var restauranten godt besøgt. 
Det virkede som om at der var mindst 10-15 ansatte, som summede rundt som små bier i høj hastighed og komplet forvirring. 
Det tog da også et pænt stykke tid, før vi fik kontakt til en tjener, som kunne anvise os vores bord.

Da vi fik vores bord, kom der straks en sød tjener og vi gik ombord i det spændende menukort. 
Og allerede her så vi, at vi var kommet til et unikt sted. Se uddrag af menukortet her:




Udover pizzakortet er der en enkelt pastaret på menuen, nemlig cannelloni, dog kun som "starter" og diverse antipasti. Man kan vælge en menu med kombinationer af antipasti og pizza. Konceptet er, at der på skift serveres antipasti og pizza i en lind strøm, til man selv siger stop. Genialt!

Vi startede op med et hvidløgsbrød, som bestod af en tynd sprød pizza med champignoner, hvidløg og ost. Bedste hvidløgsbrød vi nogensinde har fået!

Hvidløgsbrød


Efter hvidløgsbrødet valgte min mand en "Gorms Hottie" med langtidsbariseret okse, agurkerelish, grøn peber, ricotta osv. Jeg smagte lidt af den, wow, den var lækker! Braiseret smørmørt kød på en pizza, hvor genialt! hvorfor har jeg ikke selv fundet på det? (desværre intet foto)

Jeg selv havde virkelig svært ved at vælge pga. de mange vanvittig lækre kombinationer, som virkelig er nytænkning i forhold til de pizzaer jeg kender fra Odense, men endte med at vælge en "Ko i Flammer" som bestod af oksekød rørt med chili, gorgonzola, de lækreste søde ovnbagte syltede tomater og frisk oregano.
Oh la la! den var lige så fantastisk! Fuld smæk på smagen af toppingen og så bunden altså, den bedste pizzabund EVER! tynd, rustik og sprød, og så tilpas tynd, at det for første gang nogensinde er lykkes mig, at spise en pizza HELT op!

Ko i Flammer

Børnepizzaen til junior havde samme størrelse som en voksenpizza, men det var vist heller ikke meningen sagde tjeneren.

Til dessert rundede vi af med en dessertpizza til deling, med nutella, banan, marshmallows og ristede hasselnødder, mums.
Hvis jeg skal give lidt kritik, på en ellers fantastisk aften, må jeg her sige, at der godt kunne have været mere fyld på denne pizza, 3 marshmallows er lidt på en hel pizza og hasselnødderne kunne knap anes.

Jeg fik en cocktail af rabarber/jordbær og vodka som smagte skønt og drinkskortet er ganske fint i udvalg. Min mand fik en øl, men savnede et større udvalg af special-øl.
Junior fik hjemmelavet lemonade som findes i to varianter.

Gode råvarer er essensen i foretagenet her, og det smages virkelig. Gorm´s bruger lokale råvarer fra Fyn i det omfang det er muligt og har endda en Fynsk signaturpizza på menuen, med råvarer i sæson.

Indretningen hos Gorms er fed og rustik i det højtloftede lokale, med koksgrå vægge, hængende planter, dejlig blød belysning og betydelig mere hyggelig end da forrige ejer havde til huse her.

Efter besøget her, er jeg i hvert fald overbevist om, at jeg for eftertiden kun spiser pizza et sted, nemlig hos Gorms!

Gorm´s! af hjertet tak fordi du kom til #mitodense!


Kontaktoplysninger:

Gorms Pizza
Amfipladsen 3
Brandts
5000 Odense C
Tlf. 60401207
Mail: odense@gormspizza.dk
Web: http://www.gormspizza.dk

Ingen kommentarer:

Send en kommentar