mandag den 28. november 2016

Cheeseburgersuppe


Den her suppe er super lækker og godt mættende.
Suppen er fra Jane Faerber som udelukkende lever af LCHF, det gør vi ikke her hos os, så jeg har fedtreduceret suppen lidt. Det skal ikke læses som om, at suppen er fedtfattig i min version, for det er den bestemt ikke, men den er alle kalorierne værd og her i skrivende stund får jeg helt vildt lyst til en portion :-)

Køb en god lagret cheddarost i blok, ikke en revet pose-variant, på den måde får du en renere ost og slipper for tilsat mel.

Cheeseburgersuppe til 4 personer:

150 g. god øko. bacon i tern
500 g. hakket oksekød
2 løg, hakkede
2 fed hvidløg, pressede
500 g. hvidkål
2 tsk. spidskommen
1 tsk. cayennepeber
8 dl. kalvefond
2 store spsk. koncentreret tomatpure
200 g. Philadelphia light (flødeost naturel)
Olie til stegning

Topping:
Revet rød cheddarost - porretoppe eller forårsløg samt det stegte bacon

Fremgangsmåde:
Svits bacon i en gryde til det er sprødt. Tag det op.

Steg oksekødet i baconfedtet og tilsæt hakkede løg, fed hvidløg og krydderier.

Snit kålen fint på et mandolinjern eller kør det småt i en foodprocessor.

Tilsæt tomatpure og hvidkål til kødet og lad det svitse med i et par minutter.

Tilsæt fond og flødeost og lad suppen småsimre under låg i 20 minutter.

Server suppen rygende varm med topping af en stor håndfuld revet cheddar, porretop samt bacon. (jeg glemte at drysse bacon på suppen her inden jeg fik taget foto)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar