onsdag den 10. december 2014

Fuldkornsgrød med BAOBAB og lækker topping af chokolade, honning, æble og mandler


Som I måske så i dette indlæg fra i går, tester jeg i øjeblikket et frugtpulver med højt vitamin-c indhold, protein, magnesium, calcium og kalium for firmaet Mzungu.
I morges lavede jeg denne fuldkornsgrød med BAOBAB. Alle ingredienser i opskriften er økologiske.
Grøden smagte rigtig dejligt og jeg glæder mig allerede til at spise den i morgen tidlig igen.

Fuldkornsgrød til 1 person.

1 dl. rugflager
1 dl. havregryn
4 dl. vand
2 tørrede dadler klippet i små stykker
evt. 2 spsk. tørret brændenælde
lidt salt

1 stor tsk. BAOBAB frugtpulver, kan købes her

Topping:
1/2 æble
10 g. hakket mørk chokolade 70-80 %
10 mandler, hakkede
2 spsk. kokosmel
1 tsk. flydende honning

Bland rugflager og gryn med vand, dadler og brændenælde. Varm det langsomt op og lad det småsimre i ca. 8 min.
Smag til med salt og hæld grøden i en dyb tallerken. Rør BAOBAB-pulveret i, og top med æble, chokolade, mandler, kokos og honning.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar