tirsdag den 9. december 2014

BAOBAB Power Smoothie



Firmaet Mzungu Sense of Africa, kontaktede mig i sidste uge, for at høre, om jeg var interesseret i, at teste et af deres produkter, nemlig BAOBAB frugtpulver.
Kenneth  fra firmaet fortalte, at pulveret udvindes af frugter fra BAOBAB-træet. Kun nedfaldsfrugter indsamles, således, at man undgår at skade træet, og samtidig levner frugter til skovens dyr, bl.a. aber.

Jeg synes af firmaets filosofi er så god og sympatisk, at jeg selvfølgelig sagde ja til at teste produktet.
Du kan læse lidt om firmaet her: senseofafrica.dk

Pulveret er 100 % økologisk, uden gluten.
Næringsindholdet ser sådan ud pr. 100 g.:
Fedt: 0,2 g.
Kulhydrat: 26 g.
Protein: 2 g.
Kostfibre: 54 g.

BEOBAB frugten kaldes afrikas superfrugt og er kilde til ernæring. Frugten er meget rig på Vitamin C, samt kalium, kalcium og magnesium.

Frugtpulveret er syrligt og koncentreret. Jeg vil vægte det høje Vitamin-C i min brug af pulveret, frem for smagen, og håbe på, at et dagligt indtag, vil holde en snue for døren.
Firmaet skriver at der er karamelsmag i pulveret, det kan jeg dog slet ikke smage.
Jeg har i dag anvendt det i min yndlingssmoothie, som i dagens anledning også fik tilsat lidt peberrod.

En af dagene kommer der en ny opskrift, så stay tuned :-)

BAOBAB Power Smoothie:

2 rå rødbeder
2 æbler
1 stykke ingefær på størrelse med en valnød
1 stykke frisk peberrod på størrelse med en valnød
1 citron
(alt økologisk, bortset fra peberrod)
1 spsk. BAOBAB frugtpulver kan købes her



Skræl rødbederne og citronen. Kør det hele igennem din juicer. Hæld frugtpulveret i en lille kop, tilsæt 2 spsk. af smoothien og rør til alle klumper er væk. Tilsæt pulveret til smoothien og rør godt rundt.
Hæld på glas og server med isterninger og sugerør.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar