torsdag den 7. februar 2013

Omelet med grønne asparges og parmesan


I dag er den 4. dag på stenalderkost. Hovedpinen som jeg har døjet med de sidste par dage er omsider væk. Det er helt normalt at få hovedpine når kroppen udrenser, så det er vigtigt at drikke meget vand, det er jeg heldigvis god til, drikker mindst 3 liter om dagen. Nu venter jeg så bare på at energien indfinder sig.
Vi har fået rester til aften fra gårsdagens kødsauce, til frokost lavede jeg denne omelet med grønne asparges og med en rest røget peberlaks som tilbehør, en dejlig frokostret.

Omelet til 1 person:
2 æg
2 spsk. fløde eller mælk (kan udelades)
2 spsk. friskrevet parmesan
1/2 bundt grønne asparges
salt og peber

Tilbehør:
røget laks og tomater

Skyl aspargsene og knæk enderne af hvor de naturligt knækker. Kassér enderne.
Skær aspargsene i mindre stykker og rist dem i et par minutter i lidt olivenolie på en lille pande.
Pisk æggene sammen med fløde, salt og peber og hæld æggemassen på panden til aspargsene. Skru ned på lavt blus og steg omeletten i ca. 10 min. Drys parmesanost over og giv den 2 minutter mere. Den skal være fast i toppen når den er færdig.
Servér med laks og tomater.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar