torsdag den 29. november 2012

Indisk kylling med spinat


Indisk mad behøver ikke være tidskrævende, denne ret er hurtig og nem og både store og små i vores husstand mestrer at lave den selv.
Krydderierne kan du finde i de fleste velassorterede supermarkeder, og ellers hos etniske købmænd - jeg køber mine sidstnævnte sted, da du får langt mere for pengene dér.

Indisk kylling med spinat 4 pers.

4 kyllingebrystfileter i tern
1 dåse kokosmælk
 200 g. frisk babyspinat
1 lille løg, revet
1 fed hvidløg, revet
2 dl. kogende vand
1 spsk. spidskommen
1 spsk. karry
1 tsk. gurkemeje
1 tsk. kardemomme
1 tsk. stødt koriander
3 spsk. olie
Salt og friskkværnet peber

Tilbehør: jasminris, evt. mandelflager.
Dampet broccoli.

Fremgangsmåde:
Skyl spinaten meget grundigt i flere hold koldt vand. Slyng den godt.

Kog risene efter pakkens anvisning.

Varm olien i en gryde eller høj pande. Hæld alle krydderierne ned til olien og svits dem til der dufter skønt i køkkenet.

Tilsæt kylling, løg og hvidløg og svits det godt


Hæld 2 dl. vand ved samt salt og lad det simre i ca. 10 min. uden låg, til en del af vandet er fordampet.
Hæld kokosmælken ved og varm det igennem i 5 min. Tilsæt spinaten og vend den rundt til den falder sammen (ca. 2 min.)

Server med kogte basmatiris og et drys af hakkede mandler.

3 kommentarer:

  1. Super lækker og nem ret! :D

    SvarSlet
  2. Tak Nina, dejligt at høre! Kh. Eva

    SvarSlet
  3. Man kan også bruge almindelig spinat til retten, gør vi selv her i huset hvor vi bare skærer det i små strimler

    SvarSlet