søndag den 11. november 2012

Bananpandekager med havregryn og spelt


Jeg har været nedlagt af en styg maveinfektion, siden i torsdags. Det er faktisk først i dag, at jeg føler mig nogenlunde frisk, var i hvert tilfælde sulten da jeg vågnede i morges, og det er da tegn på en væsentlig bedring.
Jeg fik lyst til nogle gode grove pandekager, så har eksperimenteret mig frem til disse, med et fint resultat. Også familiens yngste medlem var vild med dem. De smager meget af banan, faktisk lidt hen ad bananmuffins, og så er de sunde !


ca. 10-12 stk. små pandekager:

2 modne bananer
2 æg
1 dl. mælk
1 dl. sigtet speltmel
1 dl. havregryn
1 tsk. vanillesukker
1 tsk. kardemomme
et nip salt
Smør eller kokosolie til stegning

Topping kunne være noget af dette:
frisk frugt, skyr, hakket chokolade, nødder, æblemos, kanel, sukker, nutella, lakridssirup osv.

Mos bananerne, rør dem sammen med æg, tilsæt mælk, havregryn, mel og krydderier samt salt.
Bag dem 3 ad gangen på en slip let pande i lidt smør. eller kokosolie



Ingen kommentarer:

Send en kommentar